2011. október 5., szerda

Első egyezség




Folytatván a négy egyezségről szóló sorozatom, most részleteiben szeretném áttekinteni, hogy mik is ezek az egyezségek. Javaslom, hogy ha eddig még nem tetted meg olvasd el előbb a négy egyezség című bejegyzést.


Tedd tökéletessé szavaidat

Azt mondd amit szeretnél. Kerüld az önkínzó kifejezések használatát, és másokról se pletykálkodj. Használd szavaid erejét az igazság és a szeretet kifejezésére.
Ez elég könnyűnek tűnik igaz? Pedig korántsem az. Ez a legfontosabb egyezség a négy közül és az író szerint, ha ezt sikerül megvalósítani, az ember képes lesz rá, hogy létsíkot váltson és megteremtse a földi paradicsomot.
Tökéletes az, ami hibátlan azaz bűntelen. A bűn pedig, az amit az ember önmaga ellen követ el.

Minden amit önmagunk ellen teszünk, érzünk vagy hiszünk az bűn. Akárhányszor ítélkezünk önmagunk felett, bűnt követünk el. Ellenben, ha az ember bűntelen, tehát tökéletes, sose fordul maga ellen, vállalja tetteiért és szavaiért a felelősséget, de nem ítélkezik önmaga felett.
Bűn nélküli élet = megélni az élet teljességét.
A legfontosabb, hogy elérhessük a bűntelen életet, hogy nem fordítjuk magunk ellen a szavainkat. Erre az a példát írja, hogy találkozunk az utcán és én azt mondom neked, hogy ostoba vagy. Ez elsőre olyan, mintha ellened használnám a szavakat, pedig önmagam ellen vétek velük, hiszen te meggyűlölsz a szavaimért és a gyűlölet nekem is árt. Ezért hát akárhányszor dühbe gurulunk és egymásra fröcsögjük érzelmi mérgünket szavak formájában, önmagunk ellen vétünk.


"Ha szeretem önmagamat, és ezt a szeretetet sugárzom feléd, bűntelen vagyok, mert nem vétkeztem szavakkal- és cselekedetem viszonzásra talál. Ha szeretlek, te is szeretsz engem. Ha bántalak, te is bántasz engem. Ha hálás vagyok neked, te is hálás leszel nekem. Ha önző módon viselkedem veled, te is ekként viszonyulsz majd hozzám. Ha megátkozlak, te is megátkozol szavaiddal."

Tehát, ha tökéletesen bánunk a szavakkal, akkor megfelelően használjuk az energiáinkat, nem követünk el bűnt a szavaink által és kitisztul belőlünk minden érzelmi méreg.
A szó Isten ajándéka és erő, mégpedig a leghatalmasabb amit az emberiség birtokol, de mi visszaélünk vele és egymás ellen használjuk ezt az energiát. A pletykáról, mint a legrosszabb fajta mágiáról beszél ami színtiszta méreg, mégis az emberi társadalom legfőbb kommunikációs formája.
Sokszor csak a saját véleményünket akarjuk mindenáron tudtul adni, pedig a véleményünk csak egy nézőpont, forrása pedig saját egonk, saját álmunk, hiedelmeink. Az ego pedig, mindig önigazolást keres, nem sokat törődve velünk vagy másokkal.
Jó szem előtt tartani, hogy minden ember tud valamit amit a másik nem, és persze a saját nézőpontjából látja a világot így ha elég nyitottak és elfogadók vagyunk bárki lehet tanítónk.
Miközben ezt a gondolatsort leírtam, egy kép jelent meg a fejemben egy moziról, ahol nagyon sok ember ül 3D-s szemüvegben.
Azt szokták mondani, hogy az életed olyan, mint egy film és ennek a filmnek te vagy a forgatókönyvírója, rendezője és főszereplője is egy személyben, csak hogy ez része egy nagy közös filmnek egy nagy forgatókönyvírótól és rendezőtől aki mindenkinek adott egy saját egyedi 3D-s szemüveget, így mindenki a saját eddig leélt életeinek összes tapasztalatainak és hiedelmeinek tükrén át látja a Filmet.
Ugyanazt nézzük, de nem ugyanazt látjuk, ezt tudva teljesen értelmetlenné válnak azok viták amikben saját igazunkat bizonygatjuk.

Na és hogyan használjuk még magunk ellen a szavainkat?
Szerintem ez az ami mindnyájatoknak ismerős lesz: utálom magam, ronda vagyok, kövér vagyok, buta vagyok, tehetségtelen vagyok ezt a sort magam is folytathatnám reggelig, bár egyre javul a tendenciám ezen a téren.
Ahányszor eszembe jut valami hasonló ostobaság, agykontrollos varázsszót használok: Töröl-töröl!
Ezt nagyon komolyan veszem, mert meggyőződésem, hogy ez a legártalmasabb mind közül. Ugyanis a vagyok szavunk rendelkezik a legnagyobb teremtő erővel. A vagyok szó ima, ezzel szólítjuk a bennünk lakó Istent. Vagyok aki vagyok, így nevezte meg magát Isten a Bibliában.

Az emberi szellem épp olyan, mint a termékeny föld, amibe magok fejlődnek, de csak olyan magokat képes nevelni, amelyek befogadására előkészítették. A spirituális választerápia, a módszer, amivel a lelkeket segítem, alkalmas rá, hogy ezt a talajt termékennyé tegye a szeretet magvainak befogadására ez nagy segítség nekünk, de hogy utána milyen magokat vetünk, vagyis milyen tudatossággal használjuk a szavainkat és milyen tudatossággal éljük tovább az életünket, az mindenkinek a saját felelőssége.
"Önmagunk szeretetén mérhetjük le, mennyire használjuk tökéletesen a szavakat. Szavaink minőségével és tökéletességével egyenes arányban szeretjük önmagunkat: ezekből látszik, milyen érzésekkel viseltetünk önmagunk iránt. Ha tökéletesen használjuk a szavakat, jól érezzük magunkat, boldogok és békések vagyunk."

Akkor én most kitárt karral mondanék pár imát:
                                                                         Jó helyen vagyok
                                                                         Elfogadásban vagyok
                                                                         Béke vagyok
                                                                         Szellemi lény vagyok
                                                                         Szeretet vagyok
                               
                                                     Úgy legyen!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése