2012. január 7., szombat

Erénykerék


Azt hiszem nagyon jó dologra találtam ezért szeretném megosztani veletek.
Erénykerék névre hallgat, ránézésre olyan szerencsekerék szerű pörgettyű, ami nyeremények helyett különböző erényeket tartalmaz, úgy mint türelem, pontosság, kreativitás vagy kitartás(nekem ma ezt mutatták) és filozófiai tanítások gyakorlati alkalmazására találták ki.
Seneca azt tanítja, hogy emberi mivoltunkból fakadóan kötelességünk mindenben fejlődni, tökéletesedni.
Mivel elég nehéz mindenre figyelni és főleg egyszerre mindenben tökéletesedni, így az erénykerék segítségével mindennap mutatnak nekünk egy erényt amire figyeljük aznap és amiben próbáljunk tökéletesedni. Kapunk hozzá egy idézetet is ami segítheti a ráhangolódást. Nagyon tetszik. Egyrészt, mert szeretek játszani. Persze erénykerék nélkül is választhatnék mindennap egy erényt amit gyakorlok, de abban nincs semmi játékosság.
Mikor a lányom megszületett, alig vártam, hogy újra homokozhassak. Tulajdonképpen igazolásként használtam,   ne hívjanak orvost, gyerekkel vagyok. 34 évesen ültem mezítláb a homokban és hihetetlenül élveztem. Ennek már 4 éve, de többé nem engedem el a játék élményét csak azért, mert felnőttem vagy a gyerekem felnő. Mielőtt megszületett is voltak ilyen élményeim, pl. mikor évente az első szép tavaszi napon kijutottam a természetbe, férjem szerint úgy szaladgálok ilyenkor, mint egy kiscsikó.
Tudjátok mi a közös a két élményben? Az önfeledtség. Az önfeledtség pedig nem más, mint egotlanság és az egotlanság leírhatatlan szabadság és boldogság érzettel jár.
Kicsit elkanyarodtam, de már a játékról írás is felvillanyozott. Szóval ez volt az egyik ok amiért tetszik, a másik pedig az, hogy így a mai napra nemcsak szombatként tekinthetek, hanem a legjobb alkalomra, hogy a  kitartásra fókuszáljak. Épp kezd ledönteni a lábamról a nátha és sokkal könnyebb tanításként gondolnom erre a helyzetre és elfogadnom amivel jár, így hogy közben gyakorolhatom a kitartás erényét. Köszönet érte.
Próbáljátok ki, hátha nektek is tetszeni fog.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése